DIETA BEZLAKTOZOWA

Dieta pudełkowa bezlaktozowa Kraków

Po spożyciu nabiału zmagasz się z nieprzyjemnymi dolegliwościami ze strony układu pokarmowego? To znak, że być może cierpisz na nietolerancję laktozy. W takich sytuacjach najlepszym rozwiązaniem Twoich problemów żołądkowych będzie wprowadzenie zmian w sposobie odżywiania. Doskonałym pomysłem jest dieta bez laktozy. Dla kogo będzie odpowiednia, na czym polega oraz które
produkty należy wyeliminować z codziennego jadłospisu? – dowiedz się więcej o naszej diecie!

Dieta bezlaktozowa – na czym to polega?

  • Dieta bezlaktozowa to dieta eliminacyjna, która jest formą leczenia objawowego nietolerancji laktozy. Dotyczy ona osób, których organizm nie trawi cukru mlecznego.
  • Osoby z nabytym niedoborem laktazy, nie muszą całkowicie eliminować  z diety produktów mlecznych i jego pochodnych, mogą je spożywać  w ograniczonych ilościach.
  • Natomiast osoby z wrodzoną nietolerancją laktazy muszą bezwzględnie stosować dietę bezlaktozową.

Jakie produkty stosujemy w diecie bezlaktozowej?

  • Produkty mleczne poddane procesowi fermentacji (np. maślanka, kwaśna śmietana, sery pleśniowe, kefir, jogurt), ponieważ zawarte w nich bakterie probiotyczne produkują laktazę, a tym samym wspomagają proces rozkładu cukru mlecznego.
  • Bezpiecznie można spożywać także sery twarde dojrzewające (tj. cheddar, gouda, parmezan), ponieważ praktycznie nie zawierają laktozy, w związku z tym na ogół są dobrze tolerowane przez osoby z nietolerancją tego cukru.
  • Wszelkie produkty pochodzenia roślinnego.

Dieta bezlaktozowa efekty

  • redukcja dolegliwości trawiennych, wzdęć, uczucia pełności, biegunek, których przyczyną jest laktoza,
  • obniżenie i regulacja tłuszczowej masy ciała – wynikać ona może z poprawy funkcjonowania kosmków jelitowych i ich wchłanialności, dzięki czemu wartości odżywcze z pożywienia mogą być lepiej rozporządzane w organizmie. Nie do przecenienia będzie tutaj także ograniczenie ilości węglowodanów spożywanych zarówno w formie cukru laktozy,
  • zmniejszenie kaloryczności posiłków – wiele produktów, w których składzie znajduje się laktoza, to produkty wysokokaloryczne, takie jak białe pieczywo czy słodycze.
  • poprawia kondycję cery – produkty mleczne mogą mieć wpływ na pogorszenie stanu skóry – wzmagają występowanie trądziku, najprawdopodobniej wynika to z tego, że spożycie mleka podnosi poziom insuliny i IGF-1, które zwiększają produkcję łoju;

DIETA BEZLAKTOZOWA

Po spożyciu nabiału zmagasz się z nieprzyjemnymi dolegliwościami ze strony układu
pokarmowego? To znak, że być może cierpisz na nietolerancję laktozy. W takich sytuacjach najlepszym rozwiązaniem Twoich problemów żołądkowych będzie wprowadzenie zmian w sposobie odżywiania. Doskonałym pomysłem jest dieta bez laktozy.

Warianty kaloryczne:

1200kcal
1500kcal
1800kcal
2000kcal
2500kcal
W razie wątpliwości skontaktuj się z naszym dietetykiem.

Warto podkreślić, że zarówno wady i zalety diety bezlaktozowej należy rozważyć pod kątem indywidualnym i odnieść je do celu, który sobie stawiamy. Pamiętać należy jednak o tym, że dopiero po 2-3 miesiącach stosowania danego systemu żywienia najlepiej widać efekty stosowanego planu żywieniowego, co pozwala nam stwierdzić poprawę lub brak zmian w naszym organizmie.

Nie wiesz jaką dzienną kaloryczność wybrać?
Skorzystaj z naszego kalkulatora.

Nasza strona korzysta z plików cookie, głównie z usług podmiotów zewnętrznych. Zdefiniuj swoje preferencje dotyczące prywatności i / lub zaakceptuj używanie przez nas plików cookie.